elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170308 - Jag ser ljuset i tunneln..

Publicerad 2017-03-08 14:14:42 i Jobbet, RMC, Överstimulering,

..För nu börjar det kännas bättre i min mage... Jag har inte längre ont hela tiden.. Visserligen äter jag två alvedon morgon/middag/kväll men förut har jag haft ont ändå. Nu är det mest när jag går omkring eller sitter upp längre stunder som jag känner att det stramar och gör ont.. och framförallt eftermiddag/kväll... Även vågen visar neråt så nu hoppas jag verkligen att fredagens VUL och blodprover visar på bättring. Magen känns inte helller lika stor längre. Jag kan ligga på sidan utan att ha en kudde under magen... Ja, bara en sån sak.. Dock är jag trött.. sover oroligt om natten.. Vrider och vänder på mig.. Just nu så ska man väl försöka sova så mycket som möjligt har jag läst för kroppen behöver det.. Men det är svårt ibland.. bäst sover jag på eftermiddagarna innan min man kommer hem från jobbet. Å när han kommer hem så är jag så trött att jag helst av allt vill sova för natten.. men kl 16 är ju lite tidigt kanske...
 
Jag tror att jag kommer kunna jobba på måndag... Det känns så i kroppen nu.. Har bestämt mig för att än så länge ska jag säga till barnen att jag haft en infektion i min mage och att det därför den är så stor.. Hoppas dem går på den.. För även om den är mindre så är den bra mycket större än sist jag var på jobbet... Och det går liksom inte att dölja den om jag inte, möjligtvis, ska gå i träningskläder hela dagarna... Men jag börjar se ett slut på det här.. Tror iaf att antibiotikan har gjort nytta i min kropp.. Och förhoppningsvis så har vätskan i magen minskat och så även mina äggstockar.. Vet iofs inte om jag får återgå till jobbet om inte vätskan har försvunnit.. Vi får väl se vad de säger på fredag..
 
Jag har börjat fundera på det här med att ta kontakt med MVC.. Ska jag göra det nu? eller ska jag vänta tills vi varit på ultraljudet som vi har inbokat först den 22 mars.. (två veckor kvar idag) Hur funkar det när man gjort IVF? Jag är ju bara i vecka 7 (6+1) så det kanske är lite tidigt? Någon som vet?

Kommentarer

Postat av: Stormlightning

Publicerad 2017-03-12 11:07:56

Du kan ringa till dem nu om du vill. Det är inte tidigt längre. Ofta har de inskrivning någon gång v.8-9 med hälsosamtal. Vill du kan du vänta tills du varit på vul, det är helt upp till dig men för tidigt är det inte.

Lycka till

Svar: Tack för ditt svar! Väntar nu på att de ska ringa tillbaka=)
Elefantmamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela