elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170303 - besök på RMC

Publicerad 2017-03-03 15:19:44 i Allmänt,

Idag var vi åter på RMC för kontroll.. mina äggstockar har minskat något vilket är positivt och idag låg vätskan lite längre ner så att det var mätbart.. läkaren kollade även på fostret och såg att gulepricken fanns där.. fick även en bild på det lilla fostret.. det syns knappt men kul att ha ändå.. 


Idag mår jag bättre men har ont när jag går från liggande till sittande/stående.. misstänker att det är vätskan som bråkar i magen.. 

När läkaren ringde gällande min provsvar höll jag precis på att somna.. är ofta trött nu för tiden.. min provsvar såg bättre ut idag än i onsdags.. dock var det ett av proven som visar på en ökad infektion.. infektionen de sett i mina provsvar har vi hela tiden trott varit min förkylning.. men eftersom infektionen ökad och min förkylning är på bättringsvägen så blev läkaren lite konfunderad.. hon valde att sätta mig på en antibiotikakur då jag ev har en infektion i magen.. hon kan inte säga säkert men förhoppningsvis svarar min kropp bra på den kuren och jag blir bättre i nästa vecka.. normalt om man får en infektion i magen, får man tydligen det ganska snart efter äggutplock.. mitt dröjde ju två veckor innan det drog igång.. så vi får se om hon gissat rätt helt enkelt.. blir tillbaka till RMC på måndag.. trodde vi skulle få komma först senare i nästa vecka.. men inte då..

Igår kväll fick vi hem mina föräldrars katt, då de är bortresta över helgen på RN weekend till Edinburgh.. istället för att vi ska åka över till dem varje dag så är det smidigare att ha henne här.. hon är vanligtvis en väldigt social katt men har varit framme och med mycket idag.. ett litet busfrö finns det i henne..

Skriv inläggstext 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela