elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170301 - besök på RMC

Publicerad 2017-03-01 16:32:34 i RMC,

Å så var vi tillbaka på RMC idag.. idag fick min mamma följa med för min man kunde inte ta sig från jobbet.. börjar kännas rätt tröttsamt att åka till Linköping flera gånger i veckan.. men ska dit på fredag.. det är bra att de håller koll på mig.. 


Mamma fick även hon se den lilla pricken på ultraljudet.. jag minns inte vad läkaren kallade det men hon letade efter en liten ring i måndags som idag tydligen syntes tydligt.. så det verkar utveckla sig bra inom mig.. vätskan har flyttat sig uppåt.. ligger inte alls lika mycket vätska vid äggstockarna.. Dock hade min högra äggstock blivit större igen 10•8 cm.. vilket inte va så bra.. idag slapp vi vänta kvar och fick istället åka hem direkt..

Läkaren ringde i eftermiddags och gav besked om provsvaren.. en del av dem har stigit och andra sjunkit.. så ingen större förändring.. fick ny tid på fredag för kontroll. Förhoppningsvis kan vi göra lite mindre täta kontroller nästa vecka om det nu börjar gå åt rätt håll.. känner mig piggare och har mindre ont idag.. kan oxå bero på att jag äter alvedon 2 ggr per dag.. men som sagt det känns som om det går åt rätt håll.. 

Det är tur att både jag och min man har jobb med chefer som förstår att vi måste åka ifrån.. min man har fått göra det betydligt mer än jag då jag istället sjukskrivit mig eller helt enkelt blivit sjukskriven.. alltid skönt med människor som förstår runt omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela