elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170227 - besök RMC

Publicerad 2017-02-27 18:38:44 i Allmänt, RMC,

Idag har vi återigen varit på RMC för vul och blodprover.. proverna visar på bättre restultat än i torsdags så lite positivt är det.. under ultraljudet fick vi faktiskt se vårt lilla mirakel.. hela 4 mm stort är det i dagsläget.. mina äggstockar är ca 8•7 cm så inte konstigt att de känns.. idag 

är första dagen med läkarintyg.. trodde jag skulle bli sjukskriven några dagar enbart men två veckor blev det till att börja med.. är tydligen fortfarande på gränsen till att bli inlagd.. idag fick vi vänta kvar för att få provsvaren då de ev skulle behöva ge mig drop, men det slapp jag.. är så öm och blå i mina båda min armveck efter alla blodprov..

Ljuspunkten är ju att det på proverna ser bättre ut.. hade mitt allmäntillstånd varit sämre så hade jag blivit inlagd.. tydligen är det, det som är det viktiga.. min man är orolig över att jag ska behöva vara själv hemma.. (han fick min förkylning så han har varit hemma pga det) tror själv inte det är några problem.. går/står endast korta stunder för mer orkar jag inte i dagsläget..

Det är så många bloggar jag följer just nu och många som är i ruvartider.. blir så ledsen för alla er som inte hitintills har fått plussa... håller verkligen mina tummar och tår för er!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela