elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170221 - Ruvardag 12

Publicerad 2017-02-21 09:26:01 i RMC, Sjukdomskänsla, biverkningar,

Igår på RMC blev det ultraljud och blodprover... Det tog lång tid innan vi fick svar och jag hade periodvis mycket ont i min mage. Det onda sitter högt upp och i mitten och enligt läkaren på akuten i lördags är det magkatarr. Det tror läkaren på RMC som vi träffa igår också för det är inget hon kan relatera till vår behandling.
 
På det vaginala  ultraljudet hittade de först lite vätska men inget som skulle vara tecken på överstimulering. Jag berättade att när vi skulle sätta tillbaka embryot så hade de inte sett någon vätska på VULen utan först när vi låg inne i salen för insättning med ett vanligt UL såg de lite vätska. Så läkaren gjorde även ett vanligt UL igår och såg då mer vätska. Dock inget som skulle tyda på kraftig överstimulering. Dock ser hon att jag är lätt överstimulerad men det är bara att vänta ut det. Vi ska tillbaka senare i veckan för ytterligare kontroll.
 
Blodproverna visar att jag har en infektion i kroppen (typ influensa med feber och förkylning) och att jag har vätska i buken. Det sista provsvaret fick vi vänta länge på... När läkaren kommer in så säger hon att hon vet varför jag mår som jag mår... Jag är nämligen GRAVID.. Jag blir helt tyst och bara tittar på henne. Hon hade säkert trott att jag skulle gråta av glädje men jag har nog fortfarande inte förstått det om jag ska vara riktigt ärlig. Kanske för att jag inte har sett det på en sticka. Men i och med att HCG ständigt stiger så kommer jag antagligen må dåligt ett tag.. Så trots det mycket bra beskedet så är jag fortsatt väldigt dålig kroppsligt.. Jag går på värktabletter för att slippa så mycket som möjligt av min smärta från magkatarren. Att jag har en elak hosta gör inte smärtan i magen mindre. Så vi får se hur länge jag kommer att behöva må såhär..
 
Tack alla ni som frågat hur det gick på RMC igår.

Kommentarer

Postat av: I väntan

Publicerad 2017-02-21 09:46:24

Men wow, grattis till graviditeten!!! 🎉🎉🎉💜 hoppas du må

Svar: Tack! Det hoppas jag också!
Elefantmamman

Postat av: I väntan

Publicerad 2017-02-21 09:46:44

Hoppas du mår bättre snart skulle det stå:)

Postat av: Malin

Publicerad 2017-02-21 12:04:50

Så synd att du mår så dåligt, hoppas att det blir bättre 😕Men vad kul att hon sa att du är gravid!! Grattis! När får du se det på en sticka?☺️

Svar: inge vidare att må dåligt men det blir bättre.. Tack!! Den 28/2 ska vi testa. Känns märkligt då vi redan fått det bekräftat genom ett blodprov.
Elefantmamman

Postat av: minresa.wordpress.com

Publicerad 2017-02-21 12:28:42

Jag visste det!!!! Igår när jag läste din uppdatering så tänkte/kände jag: hon är säkert gravid!! 👏🏼
Så underbart!!!! Grattis!
Hoppas nu att dina krämpor släpper snart så du kan börja glädjas och njuta av de glada nyheterna!

Kram

Svar: Tack så mycket! Tanken hade faktiskt slagit mig men vågade inte tro på det..
Elefantmamman

Postat av: frotillblomma.blogg.se

Publicerad 2017-02-21 14:03:29

Wow!! Elt fantastiskt! Grattis. Hoppas du mår bättre snart!

Svar: tack=)
Elefantmamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela