elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170217 - ruvardag 8

Publicerad 2017-02-17 19:23:40 i Allmänt,

Sista jobbdagen för den här veckan.. jag började dagen med blodprov på VC innan det bar iväg vidare till jobbet.. vid gårdagens läkarbesök kändes några körtlar i halsen svullna så därav blodproven.. en lugn dag kan på jobbet.. blev ordentligt rastlös på eftermiddagen pga att det var så lite barn.. 


Har haft det jobbigt med lutinusen idag, som kladdat och runnit mer än vanligt.. gillar verkligen inte den där tabletten.. får verkligen hoppas att den gör nytta.. dagens symtom har varit molande värk i magen, spänd mage (stenhård på ytan), trög mage och ömma bröstvårtor.. jag har googlat lite på det här med tidiga symtom och molande värk verkar vara ett positivt symtom för att senare plussa..

Jag vill verkligen vänta tills den 28 för att få rätt resultat från början men vet inte om jag kommer att kunna hålla mig tills dess.. är så nyfiken.. som jag förstått som börjar jag närma mig den mest kritiska tiden som ruvare.. i dagarna här börjar man oftast blöda om ägget inte fäst.. 

Imorn 60års-firande.. undra vad jag ska ha på mig med tanke på min utstående mage.. vill inte att släkten ska börja fundera..

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-02-18 10:02:49

Håller tummarna!

Jag förstår inte varför de säger att man ska vänta så länge. Att dagen efter mensen borde kommit motsvarar två veckor efter ägguttag och då visar testen för det absolut mesta rätt (över 99% enligt testtillverkarna). När jag frågat läkare verkar det handla om att man inte ska behöva bli ledsen för tidiga missfall, men det tycker jag är väldigt bakvänt. Tidiga missfall betyder väldigt positiva saker för prognosen, så jag tycker att de är bra att känna till om de händer.

Svar: Precis, för är det missfall vill man veta det så tidigt som möjligt..
Elefantmamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela