elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170214 - en riktig skitdag som avslutades på topp

Publicerad 2017-02-14 18:07:20 i Allmänt, känslor,

Idag har verkligen varit en skitdag.. jag har haft nära till gråt hela dagen men försöka hålla tårarna borta genom att tänka på annat och sysselsätta med med matlagning, alpin-VM och promenader.. eftersom det var sådär vårigt väder ute idag så passade jag på att ta en promenad i solen.. fastnade på en bänk och hamnade i tankarnas värld.. då brast det.. när jag kom hem hade min man kommit hem och u drade såklart hur det var med mig.. han berättade att svärfar kommer hit på torsdag-fredag.. då brast det igen.. jag vill inte gråta inför honom också.. tänk om jag mår dåligt då med.. jag förklarade för min man att jag idag, första gången sen vi satte in äggen, att jag har haft negativt tankar om att det inte kommer att lyckas.. men klok som han är, och lugn, svarar han: "Ja, och om det skulle vara så vad händer då?" Jag blir ledsen svarar jag.. okej men det går över menar han.. men vad händer mer? Fortsätter han.. jag kanske blir deprimerad... då tar vi oss igenom det, svarar han.. det värsta som kan hända är att vi får försöka en gång till.. det löser sig säger han.. vi hade en stund tillsammans då vi njöt av sista solstrålarna på balkongen och satt och småpratade.. när jag skriver det här är tårarna precis bakom ögonen.. men jag försöker hindra dem..


Dagens symtom är än mindre magvärk än igår.. brösten börjar bli lite mer ömma och något tyngre.. precis som de brukar före mens.. så inget konstigt med det.. senast jag hade mens var i juli månad innan bröllopet... så jag undrar lite hur den kommer och te sig och hur det kommer vara nästa gång jag får den.. förhoppningsvis om 9 månader..

När min kom hem idag hade han med sig den här: (han är perfekt för mig den här mannen och jag är så glad att jag sprang på honom på en finlandsfärga för snart 4 år sedan)

Kommentarer

Postat av: I väntan

Publicerad 2017-02-14 18:55:59

Vilken fin man du har! Skönt att höra att dagen slutade bra :) Kram

Postat av: Ivfdagboken.blogg.se

Publicerad 2017-02-14 21:13:51

Hej! Tråkigt med dagen men skönt att den slutade till det bättre. Håller mina tummar att mensen dröjer 9 månader:)

Svar: Tack så mycket😊
Elefantmamman

Postat av: MALIN SUNDIN - MOM TO BE

Publicerad 2017-02-19 15:09:50

åh vilken härlig korg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela