elefantmammansliv.blogg.se

En blogg om ofrivillig barnlöshet och vägen till en graviditet

170211 - ruvardag 3

Publicerad 2017-02-12 19:07:20 i Allmänt, RMC, Sjukdomskänsla,

Åh så var söndagen här.. vaknade redan vid sju imorse å var hungrig... konstigt, jag som åt så mycket igår kväll.. sem var jag så trött så jag gick å la mig å sov till halv elva.. dagen har verkligen gått i snigelfart.. vi var hos mina föräldrar på middag, dillkött med potatis och äggtoddy utan konjak för min del.. mycket gott var det iaf.. sen har vi degat framför tvn.. tittat på senaste avsnittet av valkyria på tv4play.. snart är det dags för farmen och sen innan vi dör.. söndagar är bra tvdagar😃 


Har precis som dagarna haft mensvärk känsla i magen.. har även varit ganska trött.. inga andra symtom vad jag lagt märke till.. kanske lite ömma bröstvårtor, eller inbillar jag mig kanske?! Ja, vem vet.. klumpen i halsen är tillbaka så kanske måste besöka en läkare i slutet på veckan.. känns som det är bra att kolla upp det..


Jag tycker det är rätt fascinerande att man kan göra allt det här.. har börjat fundera på om jag ska bli äggdonator.. jag tänker att man kan ju säkert hjälpa någon.. men först ska vi lyckas å sen ska jag läsa på lite om det..
 
Tänkte visa bilden vi tog på ultaljudsskärmen som visar vårt lilla ägg.. det vita som syns vid pilen är vårt lilla ägg😊 häftigt va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elefantmamman

Jag är snart 30 år och lever tillsammans med min man i en mellanstor stad i Sverige. Vi har försökt att få barn sedan våren 2014 men hitintills inte lyckats. I vår utredning kom det fram att jag har endometiros men i övrigt ser allt bra ut. Vi ska under våren göra IVF-behandling.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela